What is transfer pricing?

Transfer pricing (TP) establishes price controls in transactions between related parties, as well as with counterparties from low-tax jurisdictions.

Basic principle – prices in the transfer transactions should comply with the price level that would exist between independent companies under the same conditions.

 

Transfer pricing with «Audit-Invest»

Company “Audit-Invest” has a team of auditors, lawyers, tax consultants, IT-specialists, who lead TP projects. Since the beginning of 2016, we have successfully prepared more than 150 projects and more than 100 consultations on transfer pricing in Ukraine.

 

WE CAN HELP YOU IN THE FOLLOWING AREAS:

  • Identification of the controlled transactions
  • Calculation and justification of price
  • Distribution of profits between Group’s companies
  • Preparation of the report on controlled transactions
  • Preparation of documentation for TP
  • Development of pricing policy
  • Consulting on minimizing tax risks
  • Consulting on the organization of transactions with related parties and off-shore companies

Preparation of the documentation package for TP is performed by our company both in its entirety and with the division of powers: part of work takes on a client, another part – “Audit-Invest”.

You can acquaint with a list of services and choose what is best for you!

 

COST OF SERVICES

Preparation of the Report on controlled transactions is not included in the package for preparation of documentation for transfer pricing and it is paid in addition. The estimated cost of services for the preparation of this report is 10 000 UAH, depending on the size and complexity.

If you decide to prepare this Report independently, we are ready to provide services for control the correctness of the report. Cost of services for control of correctness of the report is from 5000 UAH.

To prepare individual calculation of the cost of filling the Report on controlled transactions and Transfer Pricing Documentation there are required list of transactions with related parties – non-residents (or residents of low-tax jurisdictions), the volume of transactions which exceed 5 mln. UAH (hereinafter – “controlled transactions”).

Necessary data on controlled transactions (for each counterparty):

1. Number of agreements with each counterparty;

2. Average number of invoices (customs declarations) / Reports of completed works per month (for each counterparty);

3. Average number of units of goods / services in each invoice / Report of completed works.

 

All documentation is prepared taking into account OECD (Organisation for Economic Co-operation and Development) recommendations, according to which section on transfer pricing has been developed in the TCU

Working closely with colleagues in the field of corporate taxation, customs regulation, business consulting and law, experts of AF “Audit-Invest” provide assistance in structuring internal corporate transactions, in the analysis of tax risks related to the application of transfer prices and justifying internal corporate prices from the tax point of view.

RESULTS OF OUR WORK can be used not only for the purpose of submission to the tax and customs authorities, but also by third parties (minority shareholders or creditors, etc.)

Нам доверяют

View More

Отзывы

All feedback

Процесс работы над Вашим проектом
1Свяжитесь с нами
2Заполните бриф
3Встреча в нашем офисе
4Заключение договора
5Реализация проекта
Свяжитесь с нами
Это очень просто! Звоните прямо сейчас по тел. 097 338 12 88, 050 340 11 17, закажите обратный звонок или напишите нам af@audit-invest.com.ua. Мы уже ждем Вашего звонка и готовы проконсультировать по всем вопросам.
Связаться со специалистом
Заполните бриф
Вы заполняете короткий бриф. В режиме полной конфиденциальности наши специалисты готовят индивидуальное коммерческое предложение, при этом обязательно предложат Вам несколько вариантов.
Заполнить бриф
Встреча в нашем офисе
Мы готовы организовать встречу с нашими экспертами в удобное для Вас время. Приезжайте к нам в офис, познакомимся поближе и детальнее обсудим все условия проекта.
Согласовать встречу
Заключение договора
После Вашего решения мы составим договор с учетом всех особенностей и нюансов проекта.
Обсудить детали
Реализация проекта
Для успешной реализации проекта мы формируем команду экспертов, которые выполнят задачу в поставленные сроки, предоставят соответствующие отчеты и рекомендации.
Помните: мы всегда отслеживаем качество выполняемых проектов и действуем исключительно в Ваших интересах!
Обсудить детали
Найпоширеніші питання
Як зрозуміти, у мене ТЦО або 30% коректування?
В даному питанні можемо допомогти ми. БЕЗКОШТОВНО. Ми підкажемо, чи є у вас контрольовані операції і що саме вам необхідно.
Крім того, у нас є можливість навчити вас визначати це самостійно, за допомогою наших навчальних матеріалів.
Яка мінімальна вартість пакету документації?
Все залежить від самої контрольованої операції і форми власності контрагента. В середньому, ціна за пакет документації состовляет від 45 тис.грн.
Які терміни підготовки?
Стандартний термін підготовки документації - 21 день. Однак наші фахівці під дуже терміновий запит клієнта змогли підготувати якісну документацію за 5 днів, тобто терміни обсуждаеми.
Супроводжуєте ви свою документацію при необхідності в суді?
Так, ми надаємо безкоштовну консультаційну допомогу. Також, при необхідності, беремо участь спільно з вами в судових процесах.
Проходили ла ваша документація перевірки?
У нашій компанії є багаторазовий практичний досвід в проходженні перевірок нашої документації. Це дозволило нашим клієнтам заощадити колосальні суми і довело їх інформаційну грамотність.
Do you want to find out more about transfer pricing? More
Leave your contacts, we will call you back in 5 min!

Leave your details and we will contact you shortly

KyivDniproKam'yansʹke
Написать в
Viber