Навіщо керівнику знати повну собівартість?

Бухгалтерська інформація надається з єдиною метою – допомогти користувачам приймати більш обґрунтовані рішення. З точки зору керівників інформація про повної собівартості одиниці продукції може бути корисною в наступних чотирьох сферах:

 

Прийняття рішень по ціноутворенню і обсягом виробництва. Інформація про повної собівартості допомагає встановлювати ціни на продукцію або послуги компанії і визначати необхідний обсяг виробництва.

Здійснення контролю. Керівникам потрібна інформація, яка дозволяє переконатися в тому, що результати діяльності компанії відповідають прийнятим планам. У бюджетах (тобто короткострокових фінансових планах) зазвичай подається інформація про повної собівартості. А раз так, то і в регулярних звітах, в яких фактичні результати порівнюються з бюджетними показниками, повинна фігурувати повна собівартість.

Оцінка відносної ефективності. Інформація про повної собівартості допомагає керівникам порівнювати собівартість виробництва чого-небудь певним способом або в певному місці з собівартістю виробництва іншим способом або в іншому місці. Наприклад, виробник автомобілів може оцінювати собівартість випуску конкретної моделі на одному зі своїх заводів у порівнянні з іншим заводом. Це корисно при ухваленні рішення про місце майбутнього виробництва.

Оцінка результатів діяльності. Рівень прибутку, що генерується за період, є важливим показником результативності. Для визначення прибутку необхідно зіставити виручку від продажів з понесеними витратами. У компанії, що виробляє продукцію або надає послуги, основним видом витрат є собівартість виготовлення продукції при наданні послуг, тобто повна собівартість того, що продається. Оцінка прибутку дає керівникам (і іншим користувачам) інформацію, яка допомагає приймати широкий спектр рішень.

Що таке калькуляція повної собівартості?

Повна собівартість – це вся сума, витрачена на досягнення будь-якої мети. У неї входить все, тому, якщо метою є поставка клієнту продукту або надання послуги, враховуються всі витрати, пов’язані з виготовленням продукту або наданням послуги. Щоб отримати показник повної собівартості, необхідно врахувати всі понесені витрати, а потім розподілити їх стосуються окремих товарів або послуг.

При калькуляції повної собівартості всі витрати, пов’язані з експлуатацією конкретного об’єкта, скажімо офісу, є частиною собівартості всієї продукції, що випускається в цьому офісі. Орендна плата, наприклад, може бути видом витрат, які не змінюються з випуском додаткової одиниці продукції або з наданням додаткової послуги. Якщо офіс не орендується, то не буде місця для розміщення персоналу, який надає послуги, працює. Тому орендна плата є важливим елементом собівартості кожної одиниці продукції.

 


Чи стикалися з проблемою обліку собівартості?

Чи знаєте Ви, що неправильний розрахунок собівартості може призвести до збитковості підприємства?

Зверніть увагу на послугу розробки моделі обліку та калькулювання собівартості.

 

Вам також може бути  цікаво:

➠ Звучить дивно, але читання балансу захоплююче заняття!

➠ Довіряй, але перевіряй

➠ Творчий бухгалтерський облік

Дізнайтеся першим!
Підпишіться на розсилку і отримуйте
тільки найкориснішу інформацію для вашого бізнесу!
Підписатися

    Залиште свої дані, ми передзвонимо Вам протягом 5 хвилин!

      Залиште свої дані, ми зв'жемся з вами найближчим часом

      КиївДніпроКам'янське
      Написать в
      Viber