Податок на нерухомість: як звітуватися за 2019 рік?

Підготовлено:

Ольга Капінус, бухгалтер вищої категорії

 

Підходить час для юридичних осіб готувати та подавати річну декларацію з податку на нерухомість за 2019 рік.

Підприємства самостійно розраховують суму податку та у термін до 20 лютого поточного року подають контролюючому органу за місцезнаходженням нерухомості Декларацію (пп.266.7.5 ст. 266 ПКУ).

Таким чином, кінцевий термін подачі Декларації з податку на нерухомість на 2019 рік – 19 лютого 2019 року. Декларацію подаємо з розбивкою річної суми рівними поквартальними частками, та не забуваємо, що термін виплати податку до 30-го числа місяця, наступного за звітним кварталом.

Перш ніж приступити до заповнення Декларації, необхідно уточнити ставку податку. Ставка податку затверджується Рішенням місцевих рад на звітний період та публікується на офіційному веб-сайті. Наприклад, для Дніпра актуальним є Рішення міської ради за №12/27 від 06.12.2017 року http://files.dniprorada.gov.ua

 

Звертаємо увагу, що Наказом Мінфіну № 897 від 15.11.2018 року затверджена нова форма Декларації з податку на нерухоме майно, яке є відмінним від земельної ділянки, Наказ опубліковано в Офіційному віснику України №5 від 18.01.2019р.

 

Нова форма декларації значно відрізняється від форми декларації, яку юридичні особи подавали на 2018 рік. Так,

  • Нова форма Декларації містить різні рядки та додатки, які призначені для розрахунку та відображення сум податку окремо за об’єктами житлової та нежитлової нерухомості. 

Розрахунок податкових обов’язків за об’єктами житлової нерухомості проводиться у Додатку 1, в Декларацію інформація переноситься у рядок 5.1 «податкове зобов’язання за податковий (звітний) період, усього (сума значень колонки 20 рядка 3 розділу І)». Аналогічно за об’єктами нежитлової нерухомості – розрахунок проводиться у Додатку 2, в Декларацію інформація переноситься у рядок 6.1 «податкове зобов’язання за податковий (звітний) період, усього (сума значень колонки 19 рядка 3 розділу І)».

Раніше не було можливості розділити суми нарахувань за різними типами об’єктів, що викликало деякі труднощі при уточненні показників декларацій.

  • У Додатках 1 та 2 до Декларації код типу об’єкту нерухомості зазначається відповідно реєстраційних документів, а не за умовними ознаками типів нерухомості (від 1 до 9), як це було раніше.

У випадку, якщо в правовстановлюючих документах на об’єкт нерухомості не зазначений код згідно Державному класифікатору будівель та споруджень ДК 018-2000, затвердженого наказом Державного стандарту України від 17.07.200 р. За №507 (https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/va507565-00), то обирається код, який більше усього відповідає типу нерухомості, зазначеному в правовстановлюючих документах.

Це нововведення пов’язано зі встановленням єдиного підходу до визначення типів нерухомості, встановленню місцевими радами ставок податку з прив’язкою до даного Класифікатора.

  • У випадку, якщо об’єкти нерухомості знаходяться на території адміністративно-територіальних одиниць, які відповідають різноманітним кодам за КОАТУУ органів місцевого самоврядування, але обслуговуються одним контролюючим органом, то подається одна Податкова декларація з декількома додатками віповідного типу.

Кількість додатків повинна відповідати кількості кодів за КОАТУУ органів місцевого самоврядування, на території яких розташовані об’єкти нерухомості віповідного виду. Раніше Декларації надавались окремо за кожною адміністративно-територіальною одиницею.

Згідно нормам п. 46.6 ст. 46 Податкового кодексу України оновлені форми повинні застосовуватися для звітності за період, наступний за періодом їх офіційного опублікування. Тому, згідно нормам ПКУ звітуватися за новою формою декларації з податку на нерухомість підприємства будуть вже за 2020 рік.

 

Звертаємо увагу!

У випадку уточнення показників з податку на нерухомість, декларація повинна бути подана за новою формою.

На сьогоднішній день нова форма Декларації у Мe.doc відсутня, та, як затверджує “Гаряча лінія ДФС”, Декларацію на 2019 рік подаємо за “старою” формою, затвердженою Наказом Мінфіну від 10.04.2015 року за №408.

На які нюанси хотілося б звернути вашу увагу?

  1. Якщо з’явився об’єкт оподаткування (наприклад, ви придбали квартиру), то окрім звітності за податком, юридичні особи та фізичні особи – підприємці протягом 10-ти робочих днів після реєстрації об’єкту повинні повідомити ДФС, подав повідомлення за формою 20-ОПП (до речі, можна направити в електронній формі).
  2. Розрахунок суми податку на нерухомість для фізичної особи та фізичної особи-підприємця проводять контролюючі органи за місцем податкової адреси власника нерухомості. Податкове повідомлення про суму нарахованого боргу повинне бути направлене (вручене) до 1-го червня року, наступного за звітним роком.

Якщо ви є власником нерухомості та зареєстровані як підприємець, будьте уважні! При невчасній виплаті податку може виникнути податковий борг, та підприємець, платник на спрощеній системі оподаткування, може неправомірно втратити свій статус. Так, податкові органи на місцях оперативно застосовують обмеження за п.291.5.8 ст. 291 ПКУ.

 

Вывод такой: если вы знаете, что ваша недвижимость подлежит налогообложению – держите руку на пульсе, своевременно проверяйте состояние расчетов с бюджетом, и дружите с почтальоном Висновок наступний: якщо ви знаєте, що ваша нерухомість підлягає оподаткування – тримайте руку на пульсі, вчасно перевіряйте стан розрахунків з бюджетом, та дружіть 😊

 

 

 

Залишилися питання? Зв’яжіться з нами прямо зараз!

097 338 12 88, 050 340 11 17

af@audit-invest.com.ua

 

 

Будь першим!
Підписуйтесь на розсилку та отримуйте
тільки найкориснішу інформацію для вашого бізнесу!
Підписатися
Залиште свої дані, ми передзвонимо Вам протягом 5 хвилин!

Залиште свої дані, ми зв'жемся з вами найближчим часом
КиївДніпроКам'янське