Окремий сертифікат від ТПП та інші документи, які необхідні для правомірного формування витрат у зв’язку із форс-мажорними обставинами

Извините, этот техт доступен только в “Украинский”. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

6 травня Східне міжрегіональне управління ДПС по роботі з великими платниками податків опублікувало Інформаційний лист «Що необхідно знати платникам податків з метою правомірного формування витрат для цілей оподаткування, які пов’язані із псуванням або знищенням їх майна у зв’язку із форс-мажорними обставинами

  1. Відповідно до п.44.1 Податкового Кодексу України для цілей оподаткування платники податків зобов’язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов’язаних з визначенням об’єктів оподаткування та/або податкових зобов’язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов’язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством. При цьому платникам податків забороняється формування показників податкової звітності на підставі даних, не підтверджених зазначеними документами.
  2. Пунктом 7 Положенням про інвентаризацію активів та зобов’язань № 879 від 02.09.2014 (далі – Положення) передбачено випадки обов’язкової інвентаризації, яка проводиться в обсязі, визначеному керівником підприємства, зокрема у разі техногенних аварій, пожежі чи стихійного лиха (на день після закінчення явищ) або у разі встановлення фактів крадіжок або зловживань, псування цінностей (на день встановлення таких фактів).

При цьому згідно з пунктом 8 Положення підприємства, що знаходяться на тимчасово окупованій території та/або на території проведення антитерористичної операції (або їх структурні підрозділи (відокремлене майно) перебувають на зазначених територіях), проводять інвентаризацію у випадках, обов’язкових для її проведення, тоді, коли стане можливим забезпечити безпечний та безперешкодний доступ уповноважених осіб до активів, первинних документів і регістрів бухгалтерського обліку, в яких відображені зобов’язання та власний капітал цих підприємств.

  1. Законом України № 671/97-ВР від 02.12.1997 року «Про торгово-промислові палати в Україні» (далі — Закон № 671/97-ВР) визначено, що форс-мажорними обставинами (обставинами непереборної сили) є надзвичайні та невідворотні обставини, що об’єктивно унеможливлюють виконання зобов’язань, передбачених умовами договору (контракту, угоди тощо), обов’язків згідно із законодавчими та іншими нормативними актами.

Торгово-промислова палата України листом № 2024/02.0-7.1 від 28.02.2022 засвідчила форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили).

Згідно з пунктом 1 статті 14і Закону № 671/97-ВР Торгово-промислова палата України та уповноважені нею регіональні торгово-промислові палати засвідчують форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили) та видають сертифікат про такі обставини протягом семи днів з дня звернення суб’єкта господарської діяльності за собівартістю.

 

Отже, врахування у складі витрат платника податку втрат від псування або знищення його майна внаслідок настання форс- мажорних обставин повинно здійснюватися на підставі:

  • відповідних первинних документів
  • за умови проведення обов’язкової інвентаризації  станом на 01 число місяця, що настає за місяцем, у якому зникли перешкоди доступу до активів, первинних документів і регістрів бухгалтерського обліку, та відобразити результати інвентаризації в бухгалтерському обліку відповідного звітного періоду.
  • за наявності сертифіката про форс — мажорні обставини (обставини непереборної сили).

 

Джерело:

Інформаційний лист від ДПС

 

Ми не припиняємо роботу над проектами, платимо податки, консультуємо, докладаємо всіх зусиль, щоб допомогти нашій економіці, клієнтам та державі у складних обставинах. Бухгалтерське обслуговування надається в повному обсязі, наскільки це можливо на цей час.
Ми завжди з вами на зв’язку, ми готові допомогти, ми раді просто слухати, що з вами та вашими близькими все гаразд і ви в безпеці. Дзвоніть нам частіше!

Залишились питання? Зв’яжіться з нами прямо зараз!

 097 338 12 88, 050 340 11 17

 af@audit-invest.com.ua

Узнай первым!
Подпишитесь на рассылку и получайте
только самую полезную информацию для вашего бизнеса!
Подписаться

    Оставьте свои данные и мы свяжемся с вами в течение 5 минут

      Оставьте свои данные и мы свяжемся с вами в ближайшее время

      КиевДнепрКаменское
      Написать в
      Viber