044 338 12 88, 056 745 12 88, 097 338 12 88, 050 340 11 17
af@audit-invest.com.ua, mail@audit-invest.com.ua

Реальні бізнес-ситуації з життя наших клієнтів: «Чим займається Ваш головний бухгалтер?»

Нещодавно до нас звернувся клієнт – Микола Олександрович (ім’я змінено – у нас діє політика конфіденційності).
Микола Олександрович власник компанії, яка займається металопрокатом, у нього є своя металлобаза. Цілих 7 років бізнес працював без особливих проблем: був хороший головний бухгалтер Людмила і 4 бухгалтера в її підпорядкуванні. У кожної з них була своя спеціалізація, відділ працював злагоджено і ефективно. Микола Олександрович підтримував з усіма контакт і завжди був в курсі того, що відбувається в його бізнесі.
Згодом, Людмилі довелося шукати заміну, тому що вона вийшла заміж і поїхала жити до Ізраїлю. На її місце прийшла Марина.
Головний бухгалтер Марина з першого дня роботи сказала, що до її приходу тут все робили неправильно, тому на підприємстві терміново необхідно зробити реорганізацію: перехід з 1С7 на 1С8, ліквідувати деякі підприємства і відкрити інші, щоб вести бухоблік «з чистого аркуша». Під її керівництвом залишилися всі ті ж 4 бухгалтера, однак, протягом наступного року абсолютно всі вони звільнилися. Миколу Олександровича насторожило, що звільняючись, бухгалтера звинувачували в усьому Марину… Говорили, що вона не допрацьовує, не вникає повністю в суть. Спочатку власник компанії все списував на неполадки в жіночому колективі, тому що Марина йому здавалася цілком адекватним і професійним працівником.
Через рік такої роботи, коли почали спливати помилки в бухгалтерському обліку, з’явилися перші штрафи і Микола Олександрович повністю втратив контакт з новими бухгалтерами, він вирішив звернутися в АФ «Аудит-Інвест».
Після спілкування з Миколою Олександровичем, керуючий партнер «Аудит-Інвест» Ольга Миколаївна висловила припущення, що:

1. Для кожного бухгалтера перехід з 1С7 на 1С8 досить трудомісткий процес, і не кожен бухгалтер готовий до цього. Тим більше, що на підприємстві виникла проблема задвоєння баз і облік доводилося вести і там, і там. Швидше за все, співробітникам потрібно було часто залишатися після роботи. Однозначно, це промах головного бухгалтера, оскільки якщо вирішили переходити, то потрібно це робити.

2. Головний бухгалтер Марина не змогла правильно донести інформацію до своїх підлеглих. В результаті: підлеглі не розуміли, що від них вимагається, і вона сама не знала, як потрібно працювати.
Миколі Олександровичу запропонували провести ініціативний аудит. Навіщо? Це допоможе виявити того, хто припускається помилок, з чиєї вини виникли штрафи, а також отримати рекомендації щодо подальшого ведення бухгалтерії.
Після проведення ініціативного аудиту виявили, що головний бухгалтер займалася простими функціями, що не вимагають високої кваліфікації, на шкоду своїх прямих обов’язків: організаційної і контрольної функцій (складанням звітності, плануванням і аналізом результатів діяльності). Надалі для компанії Миколи Олександровича була складена «Матриця функцій», яка була зрозуміла для нього і всього бухгалтерського відділу. Кожен бухгалтер знав, за яку ділянку роботи несе відповідальність.
На сьогоднішній день в компанії більше немає проблем з розподілом обов’язків між співробітниками. Головний бухгалтер Марина разом зі своїми підлеглими пройшли 3 корпоративних навчальних практикуму і періодично користуються консультаціями для бухгалтерів від АФ «Аудит-Інвест». А Микола Олександрович тепер знає, хто виконавець, хто контролер і чого можна вимагати від певного співробітника.

 

Хочете, щоб і у Вашій компанії ніколи не було подібних проблем? Звертайтеся 050 340 11 17, 097 338 12 88 – ми допоможемо!